Biología Molecular y Celular de Animales
Genética del desarrollo y fisiología molecular
Número de registros: 1
  • Vencidos
  • Relación entre el ph externo, oscilaciones de ca2+ y la reacción acrosomal en espermatozoides de humano, DIRECCIÓN GENERAL DE ASUNTOS DEL PERSONAL ACADÉMICO/UNIVERSIDAD NACIONAL AUTÓNOMA DE MÉXICO, 2019 - 2020
Revisión
2 - Mata-Martinez,E., Sanchez-Cardenas,C., Chavez,J.C., Guerrero,A., Trevino,C.L., Corkidi,G., Montoya,F., Hernandez-Herrera,P., Buffone,M.G., Balestrini,P.A., Darszon,A. (2021). Role of calcium oscillations in sperm physiology. Biosystems, 209, 104524 [correction 104546].
4 - Chavez, J. C., Vicens, A., Wrighton, D. C., Andrade-Lopez, K., Beltran, C., Gutierrez, R. M., Lippiat, J. D., Trevino, C. L. (2019). A cytoplasmic Slo3 isoform is expressed in somatic tissues. Molecular Biology Reports, 46 (5), 5561?5567.
7 - Jose,O., Torres-Rodriguez,P., Forero-Quintero,L.S., Chavez,J.C., de la Vega-Beltran,J.L., Carta,F., Supuran,C.T., Deitmer,J.W., Trevino,C.L. (2015). Carbonic anhydrases and their functional differences in human and mouse sperm physiology. Biochemical and Biophysical Research Communications, 468 (4), 713-718.
8 - Chavez,J.C., Ferreira,G.J., Butler,A., Trevino,C.L., Darszon,A., Salkoff,L., Santi,C.M. (2014). SLO3 K+ Channels Control Calcium Entry through CATSPER Channels in Sperm. Journal of Biological Chemistry, 289 (46), 32266-32275.
13 - Wertheimer,E.V., Salicioni,A.M., Liu,W., Trevino,C.L., Chavez,J., Hernandez-Gonzalez,E.O., Darszon,A., Visconti,P.E. (2008). Chloride is essential for capacitation and for the capacitation-associated increase in tyrosine phosphorylation. Journal of Biological Chemistry, 283 (51), 35539-35550.
Internacional
14 - Beltran, C., Trevino, C. L., Mata-Martinez, E., Chavez, J. C., Sanchez-Cardenas, C., Baker, M., Darszon, A. (2016). Role of Ion Channels in the Sperm Acrosome Reaction. Sperm Acrosome Biogenesis and Function During Fertilization. Advances in Anatomy, Embryology and Cell Biology, 35-69, Switzerland: Springer .
Open Access Memoria
15 - Mendoza-Sanchez,J.E., Arenas-Rios,E., Chavez-Zamora,J.C., Leon-Galvan,M.A., Rodriguez-Tobon,A. (2020). Participación de los canales de Ca2+ en la capacitación espermática. Revista Iberoamericana de Ciencias, 7 (3), 51-58.
Open Access Memoria
16 - Samano-Barbosa,G.A., Rodriguez-Tobon,A., Lopez-Trinidad,B.P., Chavez-Zamora,J.C., Arenas-Rios,E. (2020). La fosfatidilserina en el espermatozoide: marcador apoptótico e indicador de potencial fértil. Revista Iberoamericana de Ciencias, 4 (3), 71-82.
17 - Chavez-Zamora, J.C. (2017). Aclarando tu visión: cómo hacer transparentes los tejidos. Biotecnología en Movimiento. Revista de divulgación del Instituto de Biotecnología de la UNAM, 10, 17-19.
18 - Chavez Zamora, Julio Cesar (2011). Estudio de transportadores de Cl y HCO3 en espermatozoides de raton . Centro de Ciencias Genomicas, Doctorado en Ciencias Biomedicas, UNAM. *
Revisión
20 - Mata-Martinez,E., Sanchez-Cardenas,C., Chavez,J.C., Guerrero,A., Trevino,C.L., Corkidi,G., Montoya,F., Hernandez-Herrera,P., Buffone,M.G., Balestrini,P.A., Darszon,A.. Role of calcium oscillations in sperm physiology. Biosystems, 209, 104524 [correction 104546].
Open Access Memoria
22 - Mendoza-Sanchez,J.E., Arenas-Rios,E., Chavez-Zamora,J.C., Leon-Galvan,M.A., Rodriguez-Tobon,A.. Participación de los canales de Ca2+ en la capacitación espermática. Revista Iberoamericana de Ciencias, 7 (3), 51-58.
Open Access Memoria
23 - Samano-Barbosa,G.A., Rodriguez-Tobon,A., Lopez-Trinidad,B.P., Chavez-Zamora,J.C., Arenas-Rios,E.. La fosfatidilserina en el espermatozoide: marcador apoptótico e indicador de potencial fértil. Revista Iberoamericana de Ciencias, 4 (3), 71-82.
24 - Chavez, J. C., Vicens, A., Wrighton, D. C., Andrade-Lopez, K., Beltran, C., Gutierrez, R. M., Lippiat, J. D., Trevino, C. L.. A cytoplasmic Slo3 isoform is expressed in somatic tissues. Molecular Biology Reports, 46 (5), 5561?5567.
26 - Chavez-Zamora, J.C.. Aclarando tu visión: cómo hacer transparentes los tejidos. Biotecnología en Movimiento. Revista de divulgación del Instituto de Biotecnología de la UNAM, 10, 17-19.
Internacional
28 - Beltran, C., Trevino, C. L., Mata-Martinez, E., Chavez, J. C., Sanchez-Cardenas, C., Baker, M., Darszon, A.. Role of Ion Channels in the Sperm Acrosome Reaction. Sperm Acrosome Biogenesis and Function During Fertilization. Advances in Anatomy, Embryology and Cell Biology, 35-69, Switzerland: Springer .
29 - Jose,O., Torres-Rodriguez,P., Forero-Quintero,L.S., Chavez,J.C., de la Vega-Beltran,J.L., Carta,F., Supuran,C.T., Deitmer,J.W., Trevino,C.L.. Carbonic anhydrases and their functional differences in human and mouse sperm physiology. Biochemical and Biophysical Research Communications, 468 (4), 713-718.
30 - Chavez,J.C., Ferreira,G.J., Butler,A., Trevino,C.L., Darszon,A., Salkoff,L., Santi,C.M.. SLO3 K+ Channels Control Calcium Entry through CATSPER Channels in Sperm. Journal of Biological Chemistry, 289 (46), 32266-32275.
36 - Wertheimer,E.V., Salicioni,A.M., Liu,W., Trevino,C.L., Chavez,J., Hernandez-Gonzalez,E.O., Darszon,A., Visconti,P.E.. Chloride is essential for capacitation and for the capacitation-associated increase in tyrosine phosphorylation. Journal of Biological Chemistry, 283 (51), 35539-35550.